banner

Ağırlık Çalışmak Boyu Kısaltır Mı?

Size özel hazırlanan beslenme ve egzersiz programları dahilinde çalışarak, profesyonel destek almak isterseniz ”uzaktan eğitim paketlerimizi” inceleyebilirsiniz.

Naim Süleymanoğlu halter kaldırdığı için mi kısadır? Yoksa kısa olduğu için mi daha etkili halter kaldırır? Ağırlık çalışmaları konusunda maalesef insanları yanılgıya iten iddialardan birisi de boy kısalması safsatasıdır. Bilimsel araştırmalara göre insanoğlunun boy uzunluğunun %80’ine yakını genetiktir. Geriye kalan %20’lik spor ya da egzersiz türü ile boy uzamanıza yapacağınız katkı, genetik mirasınız ve beslenme ile kıyaslandığında yok denecek kadar az. Bu yüzden, bir basketbolcu uzun olduğu için basketbolda avantajlıdır, basketbol oynadığı için uzamaz. Aynı şekilde, bir halterci kısa boylu olduğunda daha avantajlıdır, halter kaldırdığı için kısalmaz!

Dünyaca ünlü uzun boylu vücut geliştirme sporcuları ağırlık çalışmalarının boyu kısaltmadığına en güzel kanıttır. Arnold Schwarzenegger 185 santim boyu ile birçok başarı elde etmiş sporcudur ve ağırlık çalışmalarına çok genç yaşlarda başlamıştır, Lou Ferrigno ağırlık kaldırmaya 13 yaşında başlamıştır ve boyu 193 santimdir. Aynı şekilde kendimden örnek verecek olursam 17 yaşımdan beri ağırlık kaldırıyorum ve 198 santim boyundayım. Sanırım bu işte en canlı kanlı örnek olarak kendimi verebilirim. :’’) Dünya standartlarındaki çok uzun basketbolcu ve voleybolcular ağırlık kaldırmaya 16 yaşlarında başlamalarına rağmen boy ortalamaları 2 metre ve üzerine çıkabilmektedir. Eğer ağırlık çalışmaları boyu kısaltıyor olsaydı, bu bahsettiğimiz örnekler bulunamazdı.

Ağırlık çalışmaları boyumuzu kısaltmadığı gibi, boyumuzu daha iyi göstermemizi sağlayacak iskelet sistemini kuvvetlendirmektedir. Uluslararası Kuvvet ve Kondisyonerler Birliği’nin (NSCA) kitabında da anlatıldığı gibi, özellikle genç yaşlardan itibaren yapılacak kuvvet ve ağırlık çalışmalarının kemik mineralizasyonunu artırdığı ve ileriki yaşlarda kemik erimesi vakalarını azalttığı bilinmektedir. Herhangi bir kemiğin kalınlaşması için uzmanlar, o kemik üzerine kırılmaya neden olacak kuvvetlerin en az 10’da biri kadar bir kuvvet binmesi gerektiğini belirtmektedirler. Birkaç asır önceki çocuklar bunu doğal olarak ağaçlara çıkıp düşerek, tarlada çalışarak, odun keserek vs. yapıyorlardı. Ancak artık günümüzde bunun en sağlıklı yolu iyi bir gözetmen eşliğinde yapılacak ve kalça, omurga ve üst gövdeyi bütün olarak kullanan ağırlık çalışma egzersizleri olmaktadır.

img
2017-07-29 14:08:25
  • fb
    11
  • twitt
    0
  • g+
    0
  • pint
    0
  • inn
    0
  • digg

Benzer Yazılar

  • Ağırlık Çalışmak Boyu Kısaltır Mı?
    img
    2017-07-29 14:08:25
  • Fitness Eğitmeni Seçerken Nelere Dikkat Edilmeli?
    img
    2017-07-29 14:21:35
  • Antrenman Süresi Ne Kadar Olmalı?
    img
    2017-07-29 14:31:54